CEID Seminar & Social Hour: 10 Οκτ. 2025 “Προσαρμοστικές Διεπαφές – Μικτή Πραγματικότητα”, Ανδρέας Μαλλάς, Υποψήφιος Διδάκτορας, ΤΜΗΥΠ & Dr. Andrii Matviienko, Assistant Professor, KTH Stockholm

Tην Παρασκευή 10/10 θα έχουμε δύο ομιλητές στα πλαίσια των εκδηλώσεων “Σεμινάριο CEID & Social Hour”, που θα παρουσιάσουν την έρευνά τους στο πεδίο της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου Υπολογιστή. Πρώτος ομιλητής θα είναι o Υποψήφιος Διδάκτορας του Τμήματος  κ. Ανδρέας Μαλλάς. Στη συνέχεια θα παρουσιάσει ο προσκεκλημένος καθηγητής κος. Andrii Matviienko από το KTH Royal Institute of Technology Stockholm, που επισκέπτεται το ΤΜΗΥΠ μέσω του προγράμματος Erasmus+.

Ημερομηνία-χώρος: Παρασκευή 10 Οκτωβρίου,  3:00-5:00μμ, ΤΜΗΥΠ, αίθουσα Δ2

Ομιλία 1: Tεχνικές Προσαρμοστικής και Έμμεσης Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή

Ομιλητής: Ανδρέας Μαλλάς, Υποψήφιος Διδάκτορας, ΤΜΗΥΠ

Περίληψη: Καθώς οι ψηφιακές διεπαφές εξελίσσονται, οι Προσαρμοστικές Διεπαφές Χρήστη (Adaptive User Interfaces) υπόσχονται πιο ομαλή αλληλεπίδραση. Ωστόσο, η υπερβολική αυτοματοποίηση μπορεί να υπονομεύσει την εμπιστοσύνη των χρηστών. Η έρευνά μας εισάγει την έννοια της Παθητικής Αλληλεπίδρασης (Passive Interaction), μια περιορισμένη μορφή έμμεσης προσαρμογής που κάνει διακριτικές αλλαγές για να διατηρήσει την ομαλότητα της εμπειρίας του χρήστη, προσαρμοζόμενη στην αλλαγή της σωματικής ή συναισθηματικής του κατάστασης. Η ομιλία παρουσιάζει παραδείγματα όπως ένα πρόγραμμα ανάγνωσης που προσαρμόζει το μέγεθος του κειμένου και ένα βιντεοπαιχνίδι που ανταποκρίνεται στα συναισθήματα του παίκτη. Επίσης, διερευνά την ιχνηλάτηση βλέμματος (eye-tracking) ως μέθοδο έμμεσης αλληλεπίδρασης. Τέλος, αναλύονται μελέτες που δείχνουν πώς η υποκειμενική προτίμηση μπορεί να διαφέρει από την αντικειμενική απόδοση, με τα ευρήματα να διαμορφώνουν ένα πλαίσιο σχεδιασμού για πιο αξιόπιστα και προβλέψιμα προσαρμοστικά συστήματα.

Σχετικά με τον Ομιλητή: Ο Ανδρέας Μαλλάς είναι πτυχιούχος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών και κάτοχος Π.Μ.Σ. «Επιστήμη και Τεχνολογία των Υπολογιστών (ΕΤΥ)» του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής (Πανεπιστήμιο Πατρών). Είναι μέλος του Εργαστηρίου Ποιότητας Λογισμικού και Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου–Υπολογιστή (Software Quality and Human-Computer Interaction Laboratory) και Υποψήφιος Διδάκτορας στο CEID, όπου εκπονεί διατριβή στην Αλληλεπίδραση Ανθρώπου–Υπολογιστή (HCI) υπό την επίβλεψη του Καθηγητή Μιχάλη Ξένου. Έχει εργαστεί ως ερευνητής σε ερευνητικά έργα, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια εργάζεται ως engineering manager σε εταιρία λογισμικού. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζουν σε θέματα HCI: σχεδιασμό και αξιολόγηση διεπαφών, προσαρμοστικότητα και μη-παρεμβατικές αλληλεπιδράσεις με αξιοποίηση έμμεσων σημάτων (βλέμμα, συναίσθημα), και με εφαρμογές στην εκπαιδευτική τεχνολογία. Εργασία που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διατριβής του τιμήθηκε με Best Paper Award στη θεματική ενότητα «HCI in Games» του συνεδρίου HCII 2024.

 

Ομιλία 2: Interaction with(in) Extended Reality: Tangible, Dynamic, Simulated

Ομιλητής: Dr. Andrii Matviienko, Assistant Professor, KTH Royal Institute of Technology, Stockholm

Περίληψη: Extended Reality (XR), which is an umbrella term for Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), and Mixed Reality (MR), is poised to introduce new ways of interacting with people, education. entertainment, and training by employing new technological solutions. While many applications are focused on individual, indoor, and visual-auditory interactions for work and home entertainment, interactions outside living rooms, multimodal aspects, and simulations have a long way to go. In this talk, I will focus on three main aspects of interacting with and within XR: (1) tangible, (2) dynamic, and (3) simulated. I will present works that enable haptic feedback, ranging from facilitating a feeling of being touched, drawing in VR, and crafting for children; interaction with XR while moving, e.g., in cars bicycles, e-scooters, and walking, and when interacting with participants in XR spaces; and lastly, I will talk about simulated environments and how to increase their realism and thus ecological validity of controlled experiments.

Σχετικά με τον Ομιλητή: Andrii Matviienko is an Assistant Professor (tenure track) in Computer Science specialized in Human-Computer Interaction at KTH Royal Institute of Technology, Sweden. He works at the Department of Media Technology and Interaction Design (MID) which is part of the School of Electrical Engineering and Computer Science. Previously, he worked as a postdoctoral researcher in the Telecooperation Lab at the Technical University of Darmstadt, Germany. He received his Ph.D. in Computer Science from the University of Oldenburg while working at the Media Informatics and Multimedia Systems group with Susanne Boll. During his Ph.D. time, he visited the Multimodal Interaction Group at the University of Glasgow (UK), where he worked with Stephen Brewster on assistance systems for cycling children in cities with missing cycling infrastructure. During his postdoc time, he also worked at the Exertion Games lab led by Florian ‘Floyd’ Mueller at Monash University (Australia). His research focuses on Extended Reality (XR) and interaction with and within immersive spaces. He leads an Immersive technologies lab, where they explore ways of improving users’ XR experiences via novel input techniques, haptic feedback, locomotion, taste, simulations, and exertion games. His work has received multiple distinctions at prestigious conferences, including “Combining direct and indirect touch input for interactive workspaces using gaze input” (ACM Symposium on Spatial User Interaction, 2015); “SkyPort: Investigating 3D Teleportation Methods in Virtual Environments” and “Around the World in 60 Cyclists: Evaluating Autonomous Vehicle-Cyclist Interfaces Across Cultures” (ACM CHI Conference on Human Factors in Computing Systems 2022, 2025).

Μετάβαση στο περιεχόμενο