Οδηγίες για Πρωτοετείς

Οδηγίες για πρωτοετείς φοιτητές του CEID

Οδηγίες του Πανεπιστήμιου Πατρών για πρωτοετείς φοιτητές:

Διαδικασίες που πρέπει να πραγματοποιήσουν οι πρωτοετείς φοιτητές και πληροφορίες που πρέπει να έχουν υπόψιν για ομαλή έναρξη και εξέλιξη του ακαδημαϊκού έτους. Διαδικασίες που σημειώνονται με * είναι υποχρεωτικές.

Προεγγραφή*

Σύνδεσμος: https://eregister.it.minedu.gov.gr/

Προθεσμίες: Ανακοινώνονται από το Υπουργείο Παιδείας

Τι χρειάζεται: 8ψήφιος κωδικός εξετάσεων υποψηφίου και κωδικός πρόσβασης (password) που χρησιμοποιήθηκε για την εισαγωγή στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Μηχανογραφικού Δελτίου.

Ηλεκτρονική εγγραφή στο Ψηφιακό Άλμα*

Σύνδεσμος: http://eggrafes.upatras.gr

Προθεσμίες; εγγραφής: Ανακοινώνονται από τη Γραμματεία στον ιστότοπο του Τμήματος

Η διαδικασία που περιγράφεται παρακάτω είναι ενδεικτική, με βάση την εμπειρία προηγούμενων ακαδημαϊκών ετών και ενδεχομένως να τροποποιηθεί λόγω των ειδικών συνθηκών.

Τι χρειάζεται: scanned σε μορφή pdf τα παρακάτω

  1. Φωτοτυπία Αστυνομικής Ταυτότητας (δυο όψεων)
  2. Έντυπο στο οποίο να αναγράφεται ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης – ΑΜΚΑ (μπορεί να αναζητηθεί άμεσα στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.amka.gr/AMKAGR/)
  3. Μία (1) φωτογραφία τύπου ταυτότητας
  4. Βεβαίωση Διαγραφής μόνο στην περίπτωση που έχουν εγγραφεί από προηγούμενο έτος σε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ταυτοποίηση – Παραλαβή Κωδικών*

Η Γραμματεία διασταυρώνει τα στοιχεία που καταχωρήσατε κατά την Ηλεκτρονική εγγραφή σας στο eggrafes.upatras.gr, εκδίδει βεβαιώσεις εγγραφής και αποστέλλονται αυτόματα οι κωδικοί πρόσβασης Ιδρυματικού Λογαριασμού (ακαδημαϊκό e-mail), στο email που δηλώσατε κατά την εγγραφή σας στο eggrafes.upatras.gr

email@upnet και Αριθμός Μητρώου (ΑΜ)

Θα λάβετε λογαριασμό email της μορφής upXXXXXXX@ac.upatras.gr, όπου  ΧΧΧΧΧΧΧ θα είναι ο 7ψήφιος Αριθμός Μητρώου σας (ΑΜ) – μέσω του οποίου θα πραγματοποιείτε υποχρεωτικά την επικοινωνία σας με υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Πατρών. 

Για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του Πανεπιστημίου συνδέεστε στο email@upnet στο σύνδεσμο: https://webmail.ac.upatras.gr/

Όνομα χρήστη και κωδικός για πρόσβαση στην Ηλεκτρονική Γραμματεία (progress) 

Το αρχικό μέρος αυτού του email – δηλαδή το upXXXXXXX – θα αποτελεί το όνομα χρήστη (username) σας για πρόσβαση στην Ηλεκτρονική Γραμματεία (progress) σε συνδυασμό με κωδικό πρόσβασης (password) που θα σας χορηγηθεί στο πλαίσιο της παρούσας διαδικασίας.

Σημαντικές υπηρεσίες στις οποίες θα έχετε πρόσβαση με αυτούς τους κωδικούς και οι οποίες περιγράφονται σε επόμενες ενότητες είναι :

  • Email του Πανεπιστημίου (upnet)
  • Ηλεκτρονική γραμματεία (progress για δήλωση μαθημάτων, κλπ)
  • Πλατφόρμα μαθημάτων (eclass)
  • Πλατφόρμα εξετάσεων (exams)
  • Δήλωση συγγραμμάτων (eudoxus)

 

Ταυτοποίηση – Παραλαβή κωδικών για υπηρεσίες CEID*

Μετά τη ενεργοποίηση του Ιδρυματικού σας Λογαριασμού (up……@ac.upatras.gr), θα λάβετε από το Τμήμα όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης για την δημιουργία λογιαριασμού σας @ceid .

Οι κωδικοί αυτοί είναι σημαντικοί  για  την πρόσβαση σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται μόνο στους φοιτητές του CEID από το  Τμήμα για:

  1. χρήση των προσωπικών υπολογιστών του Υπολογιστικού Κέντρου σε λειτουργικά συστήματα Windows και Linux
  2. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του τμήματος, Webmail  και λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τμήματος ( τα οποία διατίθενται μόνο στους φοιτητές CEID και είναι διαφορετικά από τα αντίστοιχα  @ac.upatras του Πανεπιστημίου), 
  3. υπηρεσία ασφαλούς απομακρυσμένου τερματικού (Secure SHell – SSH) και υπηρεσία μεταφοράς αρχείων (Secure File Transfer Protocol – SFTP) στο κεντρικό σύστημα diogenis.ceid.upatras.gr
  4. δυνατότητα αλλαγής/ανάκτησης κωδικού πρόσβασης (password) στις υπηρεσίες του Τμήματος
  5. χρήση υπηρεσιών παγκόσμιου ιστού
  6. χρήση υπηρεσίας εκτυπώσεων του Υπολογιστικού Κέντρου
  7. τεχνική υποστήριξη (ceid helpdesk)

Έκδοση Φοιτητικής Ταυτότητας*

Για να λάβετε την ακαδημαϊκή σας ταυτότητα – πάσο, υποβάλετε αίτηση στο ΥΠΑΙΘΑ, στον σύνδεσμο: https://submit-academicid.minedu.gov.gr/.

Συνδέεστε με τους κωδικούς Ιδρυματικού Λογαριασμού και ακολουθείτε τις οδηγίες.

Προσοχή, θα πρέπει να ανεβάσετε έγχρωμη ψηφιακή φωτογραφία, τύπου διαβατηρίου.

Διευκρίνιση: Η ακαδημαϊκή ταυτότητα πιστοποιεί τη φοιτητική σας ιδιότητα και χρησιμοποιείται και ως Δελτίο Μειωμένου Εισιτηρίου (ΠΑΣΟ), για όσα άτομα το δικαιούνται.

Δωρεάν Σίτιση και Στέγαση

Στέγαση στις Φοιτητικές Εστίες ή σε μισθωμένες κλίνες

Οι πρωτοετείς φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών που ενδιαφέρεστε να στεγαστείτε στις Φοιτητικές Εστίες του Πανεπιστημίου Πατρών, πρέπει να υποβάλετε τη σχετική αίτηση μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στη διεύθυνση https://stegasi.upatras.gr. Η διαδικασία, προθεσμίες και τα δικαιολογητικά περιγράφονται στον σύνδεσμο: https://www.upatras.gr/foitites/foititiki-merimna/stegasi/

Διευκρίνιση: Οι πρωτοετείς φοιτητές που δεν διαθέτουν ακόμα ενεργό λογαριασμό για τις ψηφιακές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Πατρών θα προβαίνουν σε ταυτοποίηση μέσω κινητού τηλεφώνου προκειμένου να υποβάλλουν αίτηση.

Σίτιση

Εφόσον καλύπτετε προϋποθέσεις οικονομικών κριτηρίων, μπορείτε να έχετε δωρεάν σίτιση με την επίδειξη ειδικής ταυτότητας στο εστιατόριο της Φοιτητικής Εστίας στην Πανεπιστημιούπολη της Πάτρας καθώς και σε εστιατόρια στις πόλεις που εδρεύουν Τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών. Η διαδικασία, προθεσμίες περιγράφονται στον σύνδεσμο: https://www.upatras.gr/foitites/foititiki-merimna/sitisi/

Στεγαστικό επίδομα

Εφόσον νοικιάσετε κατοικία, φροντίστε εγκαίρως, να υπογράψετε έγκυρα συμβόλαια. Έχετε τη δυνατότητα στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους, σε ημερομηνία που καθορίζεται από το ΥΠΑΙΘΑ (εκτιμώμενο χρονικό διάστημα: Ιούλιος 2026), να υποβάλλετε αίτηση για στεγαστικό επίδομα. Περισσότερες πληροφορίες, προθεσμίες στον σύνδεσμο: https://www.upatras.gr/foitites/foititiki-merimna/stegastiko-epidoma/

Δήλωση μαθημάτων εξαμήνου*

Δήλωση μαθημάτων εξαμήνου*

Πραγματοποιείται από εσάς – δεν γίνεται αυτόματα – στην αρχή κάθε εξαμήνου σπουδών (εντός και εκτός βασικής διάρκειας φοίτησης), είναι υποχρεωτική και αποτελεί προϋπόθεση για συμμετοχή σε εξετάσεις.

Εκτός των πρωτοετών φοιτητών, είναι δυνατή μόνον εφόσον έχει προηγηθεί επανεγγραφή στο εξάμηνο.

Σύνδεσμος: https://progress.upatras.gr/

Οι προθεσμίες ανακοινώνονται από την Γραμματεία  στον ιστότοπο του Τμήματος.

Επανεγγραφή σε εξάμηνο* (δεν αφορά πρωτοτείς φοιτητές)

Επανεγγραφή σε εξάμηνο(δεν αφορά πρωτοτείς φοιτητές)

Πραγματοποιείται υποχρεωτικά στην αρχή κάθε εξαμήνου σπουδών.

Σύνδεσμος: https://progress.upatras.gr/

Οι προθεσμίες ανακοινώνονται από την Γραμματεία  στον ιστότοπο του Τμήματος.

Δήλωση και παραλαβή συγγραμμάτων

Δήλωση και παραλαβή συγγραμμάτων

Σύνδεσμος: https://eudoxus.gr/

Οι προθεσμίες ανακοινώνονται από την Γραμματεία  στον ιστότοπο του Τμήματος.

Συμπληρωματικές πληροφορίες: https://service.eudoxus.gr/public/departments/courses/2608/2023

Διευκρίνιση: Η επιλογή και δωρεάν προμήθεια συγγραμμάτων (από συγκεκριμένα βιβλιοπωλεία) γίνεται συνήθως αφού ολοκληρωθούν οι εγγραφές, δηλαδή μετά την έναρξη των μαθημάτων (περί τα μέσα Οκτωβρίου). Ωστόσο, μπορείτε εν τω μεταξύ να δείτε τα προτεινόμενα συγγράμματα για τα μαθήματα του Α εξαμήνου απευθείας μέσω του παραπάνω συνδέσμου στο σύστημα Εύδοξος.

Εγγραφή στην πλατφόρμα eclass

Η πλατφόρμα eclass αποτελεί ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Μαθημάτων. Χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου για όσα μαθήματα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα αυτή για ανάρτηση πληροφοριών, υλικό και διαλέξεις, δηλώσεις εργαστηρίων και εξετάσεων. Η πλατφόρμα eclass δεν χρησιμοποιείται υποχρεωτικά από όλα τα μαθήματα. Η εγγραφή σας είναι, κατ΄αρχήν, προαιρετική εκτός και αν σαφώς απαιτείται από τους διδάσκοντες. Συνιστάται να κάνετε εγγραφή. 

Σύνδεσμος: https://eclass.upatras.gr/

Διάστημα: όσο είναι διαθέσιμο το κάθε μάθημα στην πλατφόρμα ή σε διάστημα που ανακοινώνεται από τους διδάσκοντες στον ιστότοπο του Τμήματος

Σημαντική Διευκρίνιση: Η εγγραφή στο eclass δεν υποκαθιστά την υποχρεωτική διαδικασία δήλωσης μαθημάτων στην Ηλεκτρονική Γραμματεία (progress). 

UPNET: Ιστότοπος Τμήματος Δικτύων Πανεπιστημίου Πατρών

Μέσω του ιστοτόπου του Τμήματος Δικτύων του Πανεπιστημίου Πατρών παρέχεται πρόσβαση (με χρήση του ιδρυματικού σας λογαριασμού @upnet) σε διάφορες χρήσιμες υπηρεσίες τηλεματικής που παρέχει το Upnet καθώς και σε υπηρεσίες που παρέχονται από άλλους συνεργαζόμενους φορείς.

  1. Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (Email)
  2. Εικονικό Ιδιωτικό Δίκτυο (VPN)
  3. Ασύρματη Πρόσβαση (Eduroam)
  4. Microsoft Imagine
  5. Λογισμικό IBM SPSS Statistics
  6. Υπηρεσία Microsoft Office 365 Education
  7. Υπηρεσία Google Apps for Education
  8. Ακαδημαϊκό Καταθετήριο (Nemertes)
  9. Online Αποθήκευση αρχείων (Pithos+)
  10. Υπηρεσία Εικονικών Μηχανών (VM)
  11. Διάθεση Λογισμικού ArcGIS
  12. Γραφείο Αρωγής ΨΑ
  13. Πλατφόρμα Erasmus+
  14. Ηλεκτρονική Γραμματεία (Progress)
  15. Δήλωση Συγγραμμάτων (Εύδοξος)
  16. Ακαδημαϊκή Ταυτότητα (Academic ID)
  17. Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση (Eclass)
  18. Αίτηση δωρεάν σίτισης
  19. Λίστες Ανακοινώσεων (Lists)
  20. Autodesk Education Community
  21. Σύστημα υποστήριξης πρακτικής άσκησης (atlas)
  22. Ηλεκτρονική Εφαρμογή Μεταγραφών
  23. Υπηρεσία ταυτοποίησης ΑΜΚΑ φοιτητών
Μετάβαση στο περιεχόμενο